Monday, December 28, 2015

Wei dah setahun!

Assalamualaikum.
Sebenarnya takde la apa sangat yang menarik pon dengan entry ni. Cuma nak cakap dah setahun aku kerja. TT

Taktau la nak cakap ni achievement ke ape. Setelah all those nak berhenti-tak-jadi-nak-berhenti-tak jadi-berhenti moment finally masuk setahun aku kerja kat bumi KL ni. Tak sangka. 15/12/14 tarikh keramat aku start kerja with no experience sebab kerja aku memang lain langsung dari apa yang aku study masa dekat uni. Setahun as Trainee with O&M Team kat this one management company. Ye. Trainee sajorrrr. Haha.

Dulu nak berhenti sebab aku taktau ape kerja yang aku buat sebenarnya. Cam kuli bos pon ade gak. Kerja kerja picisan pon aku buat jugak. Rpoert, analysis, graph kecik kecik aku la yang buat. 

Pastu lepas kahwin nak berhenti jugak. Tapi sebab lain. Sebab jauh gila nak commute dari rumah ke tempat kerja. Bayangkan wei, dari Shah Alam ke KL. Mula mula aku tak pernah terbayang. Tapi bila dah terbayang rasa kesian plak kat diri sendiri. Jauh jugak sebenarnya. Tapi kat situ tempat aku cari makan. So aku tahan lagi.

Skang rasa nak berhenti tu datang balik. Sebab tak tahan penat pergi balik kerja bawak kehidupan lain dalam perut ni. Bayangkan lagi bangun pukul 6 pagi sampai rumah pukul 8 malam. Sempat tengok matahari time bila je? Time lunch je kot. Haha tu pon kalau makan kat luar. 

Tak. Aku tak merungut. Nak cerita je. Jalan macam ni mungkin aku tak pernah terfikir sebelum ni. Jalan hidup semua orang berbeza. Dan jalan tu takkan straight aje, betul tak? Takkan asyik belok kanan je, mesti ada turun naik bukit pusing kiri masuk longkang sikit. Haha

Oklah. Macam macam jugak ek. Tapi sekarang kalau orang tanya memang aku tunggu habis contract je.Harharhar. 

.

No comments: