Saturday, March 21, 2015

Transfer

Assalamualaikum.

Apa yang transfer? Sebenarnya aku dah kena transfer tempat kerja ke Menara Dayabumi. Sounds great kan? Tapi tuhan je yang tahu. Bukan nak merungut, tapiiii just for my personal journal, its really tiring commuting from my house to the workplace.

Actually its just only been a week and honestly there was this one time i felt like giving up. Hari first, yes i was all positive and stuff, masuk hari kedua i started to shake. Anyway its not that bad actually, but i think the reason is because the commution from Ampang to Jalan Hishammudin really took its toll on me.

For my personal note, 

My travelling time increases from 25-35mins to 45mins-1hr back n forth
Tambang naik from RM2 per day to RM5.2 day
I need to ride a bus(tak kesah sebab sebelum ni mmg naik bas pon) then ride the lrt to work

Sebenarnya kerja best je. I mean, bila pindah memang belajar macam macam. But the thing is i have to start all over again lah kan, kena kenal dengan ofismate baru, tempat baru TT

I admit that what makes me struggle is the commution from home to workplace. Balik dah pukul berapa. sampai rumah dah pukul berapa. Malam dah letih. dah letih pastu nak tidur. makan pun tak ingat dah. Pastu tempat baru takde kawan kawan seumur. Camtulah kannn. Hidup ni kena pandai adapt. Kena pandai adjust. Frankly i cried on the second day i was at the office, dalam toilet, sebelum balik rumah. Sebabnya staff kat sini style datang kerja lambat, balik lambat. Oh no. Aku ni dah la jenis on time. Mmg la flexi hours tp takleh la balik lambat sangat. Rasa cam takde life. Dah la memang takde life dah. Wakaka.

Anywayyyy, it is just for three months. Could be three quick months or three long monthsss. Please be fast. Rindu nak kerja kat Tower. Kat Dayabumi sungguh sunyi. God please give me strength.

.

No comments: