Friday, September 9, 2011

Apa korang buat bila dah dapat jadual kelas?

Assalamualaikum. ekhemm.*sambil mengangkat angkat kening*

agak lama jugak la kan aku tak update bebelog . anyway the reason is that just ive been quite busy lately. minggu depan dah nak start kelas kan? so macam macam lah nak kene prepare kan? (eceh padahal last minit baru kemas beg)

anyway, entry kali nak cakap pasal jadual kelas. boringnye. kan? tapi nak wat camne, minggu depan dah start kelas pun, gotta deal with it anyway. haih.

bila korang da dapat jadual kelas korang buat apa ya? hehe. biasanya aku akan

1. Tengok ada kelas tak hari Jumaat.
basically memang takmo kot kelas hari jumaat. the reason just being hari Jumaat nak tidur. boleh ke? haha memang student life habis. kalau tak tidur pun, atleast senang la sikit nak balik rumah weekend. ada masa lebih. ye dak? :P

2. Cari hari apa yang takde kelas pagi.
frankly speaking, i would want everyday to have class dat started only at 10am above. herm. tapi memang tak dapat lah macam tu kan. semenjak aku jadi student uitm dah 3tahun ni, selama 5hari tu memang akan ada la satu hari yang kelas start dalam pukul 10 or 11 pagi. heaven sangat. dia macam emotional therapy gitu. haha. but this sem not anymore, i dont get any one day of heavenly waking up at 10 am. sigh.


3. Tengok jugak hari apa yang ada kelas petang.
haha. yang ni rasanya tak perlu kot. tapi best jugak kalau takde kelas petang. oh heaven nya i can sleep every evening. eh tak tak. petang kan kene wat assignments. kan?

4. Check if there are any subjects that is compressed.
maksudnya, satu subjek tu, contact hours dengan lecturer berapa lama. ok. for this sem, i got like one subject that is compressed to 4hours in one day. hebat kan? aku rasa dua jam 1st je aku focus. yang lain tu, berangan, mimpi, tidur. hahahaha. teruknya.

5. Check if there are any subjects that is lectured 2 days in a row.
okay, yang ni pun aku kena jugak this sem. hadoila. harini belaja measurement. esok belajar lagi. frankly speaking, aku suka sesetengah subjek tu gap dia selang dua or 3 hari ke. takde lah boring sangat. entah. korang rasa camne?


sebenarnya tak semua yang kita nak dalam dunia ni kita boleh dapat kan? so aku bersyukur je lah dapat timetable macam ni. okay jugak kan? hehe :)


.

1 comment:

nabila faryzza said...

yeah! sama lah kita. byk yg sama. haha! paling atas, tengok hari jumaat ada kelas ke tak. mmg paling utam la tu. tapi, eja ada kelas hari jumaat. alaaa. :l