Saturday, August 27, 2011

aku ke yang tak betul?

Assalamualaikum semua :)

okay la straight to the point ye . ekceli semalam aku pergi bazar Ramadhan kat Tg Api . siapa siapa orang Kuantan tahu lah kat mane . hehe . anyway thats not the point okay .

tiba tiba semalam teringin la plak nak makan Sekaya . korang tahu kan sekaya tu ape? alaa kuih yang made of telur, santan and gula tu . so yesterday i saw this one stall jual kuih tu kan, and beli lah RM1.

tapi kan, mahal kot . korang tahu tak seringgit tu dia bagi dua ketul je . and kalau dua ketul besar sikit oke jugak, ni seketul tu saiz macam ibu jari kaki aku je . ngap sekali dah, habis . haiiyaaaaaaa


korang boleh compare kan dengan kuih Beronok kat sebelah tu . tu pun worth seringgit . tapi banyak la jugak dia bagi . so kenapa eh? buat Sekaya mahal ke kos diaa? aaaaaaaaa aku mengidam Sekaya lagi nih, tak cukup lagi makan semalam :P

P/S: family aku sume panggil kuih sagu tu Beronok, tapi aku tak sure korang panggil nama pe . hehe


.

6 comments:

Nurnasihah Shahbuddin said...

Nm pun sekaya, mestilah mhl idah oiii. Hahaha.

shida said...

apesal macam aku tak penah dengar kuih2 yang ko sebot ni -.-

idah_shi said...

@ciq ah: hehe, yeke? tu lah. nak buat sendiri pun tak sanggup kuar duit. wahaha! :P

idah_shi said...

@kecik: emm. tu lah. enta ko. aku kampung sket. hahahaha ;P

nabila faryzza said...

alaaahai. tak berbaloi betul. kecik ibu jari je, rm1 utk 2? tak tanya org yg jual tu ke? asal mahal sangat? ntah2 dia tersilap bg ke.

idah_shi said...

@eja: entah la, malas nak tanya. akak tu tak mesra lansung. takde selera nak tnye. HAHA