Friday, February 25, 2011

enjoying the weekend at Kuantan. heeee

asalamualaikum semua. :)

alhamdulillah aku sekarang selamat berada di Kuantan, after like 5 hours journey from Shah Alam by bus . phewww . fikir fikir balik, gigih sangat aku ni balik umah . ape ade kat umah ni pun aku tatau . selain dp jumpe mak . haha . rinduuuuuuuu rindu serindu rindunyaaaaa..~ HAHAHA . da nak dekat 3 tahun belaja jauh dp umah pun still homesick . heee :P

actually reason sebenar aku balik masih lagi kabur, sebab my sis said i should go home so that i could help our family packing our things to move to our new house . not really a new house but after the renovation as done, still called new house kan? *merapu* haha . anyhow, setahu aku, rumahnye still incomplete 100% . so aku balik umah ni untuk tolong packing barang je kot . hmm .

okay, rewind sikit cerita ni . yesterday i went and bought a ticket to Ktn for journey at 1230 PM . tapi pagi tadi tak sngka lak kelas PP habis 1130 .adoi . kelam kabut aku . aku kat dalam kelas tu da macam cacing kepanasan dah, tak sabar nak balik satu, takut tertingal bas lagi satu hal . haha . tu pun thank god lecturer nak skip satu tajuk sambung minggu depan . kalau tak alamatnye melepok je la aku mggu ni kat nanowash tu . HAHA .

then pukul 12 tu naqi amik and hantar aku pergi S17 . weee *tetiba bahagia* then tggu dalam 5 minit, bas pun sampai . *oh how efficient* pastu aku da puas gedik gedik jiwang sikit ngan naqi tu aku pun naik la bas and thats when the journey of 5hours begun . oh aku sebenarnya tak sangka la sampai 5jam journey nak balik umah . waaa . bas tu da la siap masuk KL lagi nak amik orang . memang jammed tak dapat nak dibantu lah . pening kepala aku dok dalam bas yang kekadang tetibe benti mengejut tu . huh . pukui lima lebih cek sampai umah . ATLAST .

pastu da sampai umah kakak kesayangan aku suruh pulak pergi jalan dp Terminal Makmur tu ke megamall . waaa aku yang jet lag ni *konon* dengan patuh mengikut arahan . dan akhirnya sesampai die mega i end up buying a pair of earing for myself . muahahaha . then lepas da solat sume i meet up with my sis and we went back home . eh cite tak abis lagi . sebelum sampai umah tu singgah pasar malam kat im dulu . weee . sebab teringin sangat aku pun pekena lah nasi ayam ngan ikan pari bakar . haaa amik kau . melantak abis . :P

okay moral of the story : aku rasa aku gigih sangat balik umah, tapi best sb dapat jumpa family *kenyit kenyit mata* hopefully aku balik kali ni dapat sesuatu yang menyeronokkan . ngehehehehe sorry guys entry ni bebel je panjang, gambar takde pun. hihi :))

with love, ida
.

No comments: